کاربرد ورق استیل در صخره نوردی

کاربرد ورق استیل در ورزش

ورق استیل قابلیت اطمینان در هر شرایط آب و هوایی، استحکام بالا و زیبایی شناسی خوب را ارائه می دهد. اغلب در ترکیب با آلیاژهای آلومینیوم و یا تیتانیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت آران شهاب
شرکت آران شهاب

معرفی:

ورزش در حال حاضر بخشی از زندگی ما شده است. از آنجایی که افراد بیشتری از اوقات فراغت بیشتر لذت می برند و فعالیت بدنی در زندگی حرفه ای خود انجام نمی دهند، ورزش راهی برای حفظ سلامت بدن شده است. ورزش برای افراد در هر سنی، از جوانان برای رشد عضلانی، بهبود هماهنگی و مهارت‌ها گرفته تا افراد مسن به‌عنوان شرطی برای تاخیر در پیری توصیه می‌شود. ورزش تلاش، شجاعت، کار گروهی را تقویت می کند. شاید کاملاً منطقی باشد که ورزش به یک تامین کننده اصلی سرگرمی برای جهان تبدیل شده است. یک بازار بزرگ که از جنبه های منفی آن نیز رنج می برد.
از نقطه نظر مواد، همه مواد در طیف گسترده ای از ورزش های امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. هدف از مقاله حاضر، نشان دادن برخی از کاربردهای برجسته ورق استیل در تجهیزات ورزشی و تفریحی است. مطالبی که در اینجا انتخاب شده است، شامل ورق استیل مورد استفاده در تجهیزات ثابت مانند زمین‌ها، استخرها و چرخ‌گردان است.

کاربرد ورق استیل در کوهنوردی:

کوهنوردی که به عنوان بالا رفتن از یک کوه کامل شناخته می شود که از مهارت های مختلفی استفاده می کند. یخ نوردی، صخره نوردی، صعود، تپه، استقامت و غیره... هرگز بدون خطر نیست. کوه ها به خائن بودن معروفند و هر سال قربانی می گیرند. در ارتفاعات بالا تنفس سخت تر، آب و هوا خطرناک تر است و وسایل بیشتری باید در کوله پشتی حمل شود. تجهیزات باید در هر آب و هوایی کاملاً قابل اعتماد باشند و تا حد امکان وزن کمتری داشته باشند. بنابراین نسبت استحکام به وزن بالا در انتخاب تجهیزات مورد توجه قرار می‌گیرد. اجزای فلزی مورد استفاده در این ورزش شامل اتصال دهنده‌ها، لنگرها، طناب‌ها، کارابین‌ها، فرودها، محورهای یخ و غیره است.
از آنجایی که تجهیزات فنی گران هستند، باید دوام داشته باشند، یعنی در معرض خوردگی قرار نگیرند که می تواند قابلیت اطمینان آن را مختل کند. علاوه بر این، زیبایی‌شناسی و پرداخت‌ها نیز ارزشمند است، زیرا انتظار می‌رود این محصولات برای چشم جذاب باشند و هنگام در دست گرفتن احساس خوبی داشته باشند. ورق استیل قابلیت اطمینان در هر شرایط آب و هوایی، استحکام بالا و زیبایی شناسی خوب را ارائه می دهد. اغلب در ترکیب با آلیاژهای آلومینیوم و یا تیتانیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ورق استیل در صخره نوردی:

هزاران مسیر ورزشی پیچ و مهره ای برای طرفداران کوهنوردی وجود دارد. از آنجایی که این یک عمل غیرقانونی است که توسط تمرین‌کنندگان انجام می‌شود که ممکن است تجربه و مهارت لازم را نداشته باشند، ممکن است حوادثی اتفاق بیفتد، به خصوص اگر لنگرها خورده شده و در نتیجه بسیاری از ظرفیت تحمل بار خود را از دست داده باشند. محیط های تهاجمی در اکثر نقاط و به ویژه در صخره های نزدیک به دریا در آب و هوای گرم و مرطوب گرمسیری قابل انتظار است. کاهش خطر با بازرسی بصری پیچ‌ها و لنگرها در محل قابل اعتماد نیست و جایگزینی آن علاوه بر هزینه‌ای که دارد، به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. لنگرهای فولادی ضد زنگ (ترجیحاً با گرید EN 1.4404/AISI 316L یا بهتر) راه حلی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری و ماندگاری ارائه می دهند و بهترین شرایط ایمنی را تضمین می کنند.

via ferrata :

via ferrata که توسط ارتش ایتالیا اختراع شده است، یک مسیر کوهنوردی ثابت است که به کوهنوردان غیرصخره‌ای اجازه می‌دهد تا با استفاده از کمک‌های مصنوعی که شامل کابل‌ها، نردبان‌ها، پله‌های آهنی و میخ‌ها یا پایه‌های لنگر، با صخره‌های چالش برانگیز مقابله کنند. یک کابل سیمی پیوسته در طول مسیر می‌گذرد و از ابتدا تا انتها آن را ایمن می‌سازد زیرا کوهنوردان باید تسمه‌های خود را روی کابل ببندند.
via ferrata ورزش ماجراجویی با آدرنالین بالا را بدون خطر ارائه می دهد. بهترین روش این است که تمام تجهیزات دائمی، پله ها، لنگرها و کابل های ساخته شده از ورق استیل برای عمر طولانی و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری باشد. از کارابین های فولادی ضد زنگ نیز می توان برای بستن بند ها روی کابل ایمنی استفاده کرد.

 

کویل استیل

 

پیاده روی:

پیاده روی به فرد این امکان را می دهد که زیبایی طبیعت را در محیطی آرام، آرامش بخش و بازسازی کننده تجربه کند. مسیرهای پیاده‌روی تقریباً در همه جا یافت می‌شوند، هزاران کیلومتر در مناطق دیدنی و مکان‌های دور از شهرها و ترافیک ماشین‌ها طی می‌شوند. به آنها درجه سختی داده می شود، از متوسط تا بسیار شدید، مناسب برای افراد در هر سنی و شرایط فیزیکی هستند. کوله پشتی همیشه غذا و آب را برای یک روز یا بیشتر حمل می کند. در سال های اخیر، ورق استیل به عنوان بهترین ماده ترجیحی برای تماس با مواد غذایی و ظروف آب به دلیل پایداری و عدم آزادسازی فتالات ها یا هر ماده شیمیایی دیگر ظاهر شده است.

غارنوردی:

اگرچه تجهیزات غارنوردی دارای برخی ویژگی‌های مشترک با کوهنوردی مانند مهار، طناب و کارابین هستند، اما در استفاده از نردبان‌های انعطاف‌پذیر، تجهیزات غواصی، چراغ‌های جلو و موارد دیگر تفاوت دارند. از آنجایی که محیط معمولاً مرطوب است و گاهی اوقات آب می ریزد، علاوه بر مقاومت معمول، مقاومت در برابر خوردگی نیز مورد نیاز است.
اگرچه تجهیزات غارنوردی دارای برخی ویژگی‌های مشترک با کوهنوردی مانند مهار، طناب و کارابین هستند، اما در استفاده از نردبان‌های انعطاف‌پذیر، تجهیزات غواصی، چراغ‌های جلو و موارد دیگر تفاوت دارند.

دویدن:

این کفش های مینیمالیستی بسیار نوآورانه زنجیری از ورق استیل ساخته شده اند. این کفش ها برای قدم زدن، پیاده روی سبک و پیاده روی بر روی سطوح طبیعی و در آب ساخته شده اند. برای محیط‌های «شهری» بیشتر، «Multi-Paws»، لکه‌های نرم قابل اتصال بر اساس پنجه‌های حیوانات که چسبندگی روی سطوح صاف و هموار را فراهم می‌کنند نیز استفاده می شود.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید