قیمت ظروف استیل

فواید ظروف استیل در صنایع غذایی

برخی فلزات نظیر استیل بی اثر و غیر واکنشی هستند. در حالیکه فلزات دیگر نیز به شرط اینکه خوب روکش و آبکاری شده باشند، غیر خورنده اند.

شرکت آران شهاب
شرکت آران شهاب

مقدمه

نوع تجهیزات، ظروف و موادی که در صنعت غذا جهت بسته بندی و انبارش یا نگهداری استفاده می کنید، عواملی حائز اهمیت اند. برای تعیین طرح و ساخت ظروف غذایتان در آینده، نوع مواد مهم است. صافی های بهداشتی، چک ولو یا شیرهای امتحان بهداشتی، گیره های بهداشتی، پرکننده های بهداشتی، آویزهای لوله و حتی فیتینگ های بهداشتی نیز تماماً می توانند از این قبیل فلزات ساخته شوند.
سازندگان ظروف و دیگ های صنعتی برای فرآوری، جابجایی و انبارش برخی محصولات غذایی از طیف وسیعی از مواد استفاده می نمایند. مواد فلزی بنا به دلایل مختلفی در اولویت اند. مواد مزبور قوی، مستحکم، بی اثر و غیر واکنشی، بادوام و غیر خورنده اند و می توانند در اندازه ها و انواع مختلف ساخته شوند.
در اینجا نکاتی روشنگرانه ارائه می گردد در خصوص اینکه چرا شما می بایست برای ساخت انواع مختلف ظروف و محفظه های بسته بندی مواد غذایی از استنلس استیل استفاده کنید.

 

کاربرد ورق استیل در صنعت غذایی

 

بی اثر و غیر خورنده

برخی فلزات نظیر استیل بی اثر و غیر واکنشی هستند. در حالیکه فلزات دیگر نیز به شرط اینکه خوب روکش و آبکاری شده باشند، غیر خورنده اند. این کیفیت یا خاصیت، حائز اهمیت است زیرا تضمین می کند که ظروف شما سالیان سال دوام خواهند داشت و از نظر پاکسازی نیز آسان خواهند بود.
ظروف شما می تواند به اشکال و اندازه های گوناگون در آیند
ظروف فلزی می تواند با استفاده از ماشین های مختلف فلزکاری به هر شکل دلخواه شما ساخته شوند. شما می توانید جعبه های بیسکویت، سطل های شیر، سطل های بستنی و حتی صافی های بهداشتی بسازید.

استحکام ظروف شما

اکثر ظروف فلزی مخصوص غذا محکم هستند و بخشی از دلیل اینکه معمولاً در صنایع برای ساخت ظروف غذایی به کار می روند، همین است. برخی از این ظروف می توانند جابجایی مواد غذایی خام را تحمل نماید و جاذب آب و رطوبت نمی باشند. ظروف فلزی همچنین برای آن دسته از غذاهای شما که نمی بایست در معرض آتش قرار بگیرند، ایده آل هستند.
ظروف فلزی مخصوص مواد غذایی سطوح هموار و صاف دارند
تمام ظروف فلزی غذایی سطوحی صاف دارند که به راحتی تمیز می شوند. سطوحی که ناصاف اند، چرک و کثافت زیادی را نگه می دارند. سطوح هموار به راحتی پاک می شوند و از این رو ظروف غذایی شما به راحتی و سریع تمیز می گردند.

چقرمه و بادوام

ظروف صاف چقرمه و بادوام اند و باعث می شود ظروف زیاد عمر کنند. آنها همچنین ضد آب بوده و به همین علت غذاهای شما در این ظروف نسبت به ظروف کاغذی ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

 

کاربرد ورق استیل در صنعت غذایی

 

مقاومت خوردگی

فلزاتی چون آلومینیوم و ورق استیل به راحتی خورده نمی شوند. علت این امر این است که کروم اضافی به مقدار حداقل 10.5 درصد در ترکیب شان دارند. کرومِ واکنش پذیر پوششی غیرفعال تشکیل می دهد که مانعی بر سطح ظروف ایجاد می کند. این مانع مقاوم و محافظ سطوح ظروف شما می باشد. چنانکه دست اندرکار صنایع غذایی هستید می توانید به خوبی غذاهای مایع و جامد را در این ظروف انبار و نگهداری نمایید.
این ظروف زنگ نمی زنند و بدین لحاظ نمی توانند سبب آلوده شدن غذاهایتان گردند. زمانی که فلزات بدون پوشش در مجاورت آب با اکسیژن ترکیب می شوند زنگ زدگی ایجاد می گردد. زنگ ممکن است غیرواکنشی باشد لیکن می تواند در برخی موارد سمی باشد. در مورد فلزات آهنی چون فولاد و آهن، زنگ کیفیت سطح ظرفتان را از بین می برد. ثبات و پایداری ساختاری آن نیز ممکن است نابود شود. لیکن برخی انواع فلزات می توانند لایه ای یا سطحی اکسیده پدید آورند که پوشش خوب و ضخیم روی سطح فلزتان به جا ماند.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید