تصمیم گیری در رابطه با استفاده از استیل 316 در اتصالات

استفاده از ورق استیل 316 در اتصالات لوله

انتخاب مواد نهایی باید تحت آزمایش عملکرد دقیق قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که هر دو الزامات مکانیکی و خوردگی برآورده می شوند.

شرکت آران شهاب
شرکت آران شهاب

مقدمه:

راه حل های ابزار دقیق کنترل فرآیند به طور فزاینده ای در محیط های خصمانه تر به کار می روند. در نتیجه، افزایش متناظری در بروز خوردگی خارجی گزارش شده در سیستم لوله ابزار دقیق ورق استیل 316 وجود داشته است. اکثر تحقیقات تاکنون بر خوردگی حفره‌ای و شکافی روی لوله 316 نزدیک به گیره‌های لوله یا آلودگی سطح بیرونی لوله مانند پاشش جوش متمرکز شده‌اند. در نتیجه این تحقیقات، بسیاری از کاربران نهایی اکنون لوله های 6MO را برای جایگزینی 316 برای محیط های خورنده دریایی خود انتخاب می کنند تا عمر مفید تجهیزات را افزایش داده و ایمنی را افزایش دهند.
اکنون بسیاری از مهندسان این سوال را مطرح می کنند که "اگر به دلیل مشکلات خوردگی، مواد لوله 316 خود را با 6MO جایگزین گردد، پس از چه ماده ای برای اتصالات لوله و شیرها استفاده شود؟

انتخاب مواد:

عوامل متعددی در انتخاب مواد مناسب برای یک کاربرد خاص دخیل هستند. برای کمک به کاربران در تصمیم گیری آگاهانه، تعدادی از این موارد را مراجع مختلف برجسته شده و همچنین دستورالعمل هایی را برای در نظر گرفتن در تحقیقات مختلف بیان شده است.

هزینه:

در هر پروژه پیامدهای هزینه عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. چگونه می توانید این هزینه را محاسبه کنید؟ 
بسیاری از کاربران نهایی از ورق استیل 316 به مواد 6MO برای کاربردهای لوله‌های با سوراخ کوچک خود برای مقابله با مشکلات خوردگی که در کاربردهای فعلی خود تجربه می‌کنند، حرکت می نمایند. هنگامی که این انتخاب مواد انجام شد (تغییر از 316 به 6MO)، همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که تمام مواد مورد استفاده در برنامه، انتظارات مقاومت در برابر خوردگی را برآورده می کنند.

 

اتصالات استیل

 

ایمنی:

ایمنی پرسنل و یکپارچگی ماشین آلات و تجهیزات مهم ترین تصمیم هنگام انتخاب مناسب ترین ماده است. متعادل کردن تصمیمات هزینه و ایمنی یکی از مواردی است که نیاز به بررسی دقیق دارد.

تصمیم گیری:

اگر پس از بررسی همه موارد فوق، کاربر نهایی استفاده از ترکیب لوله 6MO با اتصالات لوله ورق استیل 316 را انتخاب کند، مهندس ناظر می تواند تأیید کند که هر دو اتصالات عملکرد مکانیکی عالی را بر روی لوله 6MO مطابق با آن ارائه می دهند.

بیانیه:

محققان و صنعتگران به عنوان متخصص مشهور در این زمینه، اغلب برای اظهار نظر یا ارائه راه حل های رضایت بخش برای این مشکل فراخوانده شده اند. یکی از این راه حل ها که هنوز از همه جهات رضایت بخش ترین است، با کمترین هزینه طول عمر، بالاترین عملکرد و کمترین خطر، حداقل مشخصات لوله و اتصالات لوله 6MO است. شرکت های عرضه ورق استیل به عنوان تامین‌کننده اصلی این راه‌حل در صنعت ما، نصب اتصالات لوله با لوله‌های 6MO را در مواردی که مناسب‌ترین ماده تشخیص داده شده است، کاملاً تضمین می‌کند، به شرطی که نصب توسط پرسنل ذیصلاح کاملاً مطابق با دستورالعمل ها و روش های استاندارد انجام شده باشد.
در جایی که لوله 6MO به عنوان مناسب ترین راه حل خوردگی انتخاب شده است، صنعتگران قویاً توصیه می کنند که تمام اتصالات و شیرها نیز باید از مواد 6MO ساخته شوند.
با این ذهن، محققان استفاده از اتصالات لوله فولادی ضد زنگ 316 خود را بر روی لوله 6MO مشخص شده به دقت بررسی و آزمایش کرده اند. به عنوان نتیجه مستقیم بیش از 50 سال توسعه مداوم، فناوری های پیشرفته تولید، مشخصات تخصصی و استفاده از مواد همراه با عملیات سطحی منحصر به فرد، می توانیم عملکرد مکانیکی رضایت بخشی را از طریق چسبندگی لوله عالی و گاز موثر تأیید کنیم. 
این تأیید در پارامترهای منتشر شده و دستورالعمل های نصب است. البته، این آزمایش‌ها و این بیانیه نمی‌توانند سازگاری مواد را در نظر بگیرند (این عامل مهم موضوعی است که کاربر یا طراح سیستم انتخاب می‌کند) و نمی‌تواند برای برنامه خاصی شبیه‌سازی یا اعتبار سنجی ارائه کند. آزمایش‌های انجام شده صرفاً برای حمایت از استفاده بالقوه از این ترکیب محصول با توجه به مجموعه خاصی از رتبه‌بندی‌های فشار و دمای محصول منتشر شده در شرایط آزمایشگاهی انجام شده است.
نتایج این آزمایش‌ها که به نمودار ترکیبی لوله و اتصالات پیوست شده ترجمه شده‌اند، نباید خارج از آن رتبه‌بندی‌ها یا شرایط اعلام شده معتبر تلقی شوند. تولیدکنندگان عملکرد مکانیکی این ترکیب را در این شرایط زمانی که بر روی لوله‌هایی که با مشخصات استاندارد استفاده می‌شوند، در چارچوب این بیانیه و مشروط به نصب صحیح و مناسب توسط پرسنل ذی‌صلاح، تضمین می‌کند. هیچ ضمانت دیگری بیان یا ضمنی وجود ندارد. انتخاب مواد نهایی باید تحت آزمایش عملکرد دقیق قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که هر دو الزامات مکانیکی و خوردگی برآورده می شوند.
در نهایت، و مهمتر از همه، باید مراقب بود تا از بالاترین سطح ایمنی و یکپارچگی هر دستگاه و تجهیزات برای حفاظت از پرسنل و محیط زیست اطمینان حاصل شود. واضح است که همه پروژه‌ها باید هزینه‌های اولیه را در نظر بگیرند و این هزینه‌ها را با هزینه بلندمدت مالکیت متعادل کنند.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید