تمیز کردن ورق استیل به طور طبیعی

چگونه لوازم ساخته شده از ورق استیل را تمیز کنیم

آخرین و بهترین پاک کننده تجاری ممکن است بهترین پاک کننده ورق استیل یا ایمن ترین پاک کننده نباشد. راه های زیادی برای تمیز کردن ورق استیل بدون استفاده از پاک کننده های تجاری بالقوه مضر وجود دارد.

شرکت آران شهاب
شرکت آران شهاب

مقدمه:

نگهداری مناسب و تمیز ورق استیل ظرافت و پیچیدگی را به هر آشپزخانه ای اضافه می کند. با این حال، اگر نمی‌دانید چگونه لوازم استیل را پاکیزه نگه دارید یا مرتباً آنها را تمیز کنید، ممکن است اتاقی پر از وسایل کسل‌کننده و خاکستری باقی بماند. در مقابل شما می توانید آن درخشش براف فولاد ضد زنگ را حفظ کنید تا زمانی که بدانید چگونه ورق استیل را مانند یک حرفه ای تمیز نمایید. تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که چند باید و نباید ساده برای بازگرداندن درخشش، بدون آسیب رساندن به سطوح با مدنظر قرار داد. ورق استیل چالش بیشتری نسبت به سایر روکش‌ها دارد زیرا اثر انگشت و رگه‌ها را به راحتی نشان می‌دهد. انواع مختلفی از ورق استیل نیز وجود دارد، بنابراین انتظار داشته باشید قبل از یافتن بهترین گزینه برای دستگاه شما، آزمایش کنید. اگر چندین دستگاه از جنس استنلس استیل دارید، ممکن است متوجه شوید که هر کدام به یک روال تمیز کردن متفاوت نیاز دارند.

10 نکته برای تمیز کردن ورق استیل:

قبل از اینکه نحوه از بین بردن رگه ها از ورق استیل و سایر موارد ضروری را بررسی کنید، دستورالعمل های سازنده را بررسی نمایید. این دستورالعمل ها بهترین راه برای تمیز کردن ورق استیل هستند. آنها معمولاً نه تنها شامل مواردی هستند که باید استفاده کنید، بلکه همچنین مواردی را که نباید در دستگاه خاص خود استفاده کنید را بیان می کند. در اینجا 10 نکته آزمایش شده در میدان وجود دارد که برای اکثر پوشش های فولادی ضد زنگ اعمال می شود.
-    یک پارچه نرم مرطوب شده با آب گرم اغلب برای تمیز کردن عمومی کافی است.
-    مایع شیشه پاک کن برای از بین بردن اثر انگشت خوب است.
-    برای جلوگیری از باقی ماندن رگه ها، در جهت دانه ها پاک کنید.
-    پس از تمیز کردن سطح آنرا با حوله خشک کنید تا از لکه های آب جلوگیری شود.
-    در صورت نیاز از پاک کننده های تجاری برای پاک کردن لکه های ورق استیل استفاده کنید، اما همیشه ابتدا دستورالعمل ها و تست نقطه ای را بخوانید.
-    شما ممکن است استفاده از روش های دیگری را برای مقابله با کثیفی که در کمین ورق استیل خود قرار داده اید در نظر بگیرید.
-    از پشم شیشه و برس دوری کنید. آنها سطح ورق استیل شما را خراش می دهند و آن را مستعد زنگ زدگی و لکه شدن می کنند.
-    پاک کننده های ساینده سطح را خراشیده و سطح را کدر می کنند.
-    سفید کننده ها و پاک کننده های حاوی کلر باعث ایجاد لکه و آسیب به ورق استیل می شود.
-    آب کثیف و بقایای محلول تمیز کننده را روی ورق استیل خود قرار ندهید تا خشک شوند، زیرا این کار یک روکش کدر ایجاد می کند و می تواند لکه های دائمی را به جا بگذارد.
-    مقداری از آب لوله کشی می تواند خشن باشد و لکه ها یا آثاری را به جا بگذارد. به جای آن از آب مقطر یا فیلتر شده استفاده کنید.

 

ورق استیل

 

تمیز کردن ورق استیل به طور طبیعی:

آخرین و بهترین پاک کننده تجاری ممکن است بهترین پاک کننده ورق استیل یا ایمن ترین پاک کننده نباشد. راه های زیادی برای تمیز کردن ورق استیل بدون استفاده از پاک کننده های تجاری بالقوه مضر وجود دارد. این پاک کننده های DIY را روی وسایل خود امتحان کنید و خودتان ببینید، فقط به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از پاک کننده های فولادی ضد زنگ آن را آزمایش کنید.

صابون و روغن بچه:

صابون ظرفشویی، روغن بچه، آب گرم و سه پارچه میکروفیبر چیزهایی هستند که شما نیاز دارید. یک قاشق چایخوری مایع ظرف را در یک لیتر آب گرم رقیق کنید. پارچه میکروفیبر خود را با محلول مرطوب کنید و با دانه ها تمیز کنید. یک قاشق چایخوری مایع ظرف را با یک لیتر آب مخلوط کنید. یک حوله میکروفیبر تمیز را با آب تمیز و گرم خیس کنید و باقیمانده آن را پاک کنید. اجازه دهید تا پایان خشک شود.

سرکه و روغن زیتون:

سرکه سفید مقطر، روغن زیتون، و دو پارچه میکروفیبر چیزهایی هستند که مورد نیاز است. از نزدیک به ورق استیل خود نگاه کنید و دانه را پیدا کنید. پارچه میکروفیبر خود را با سرکه مرطوب کنید و بر روی سطح بمالید تا کثیفی، چربی و آلودگی از بین برود. بگذارید سرکه خشک شود و پارچه میکروفیبر دیگر را با روغن زیتون مرطوب کنید. روغن را با مالش به سطح بمالید. این روش ساده ورق استیل شما را به سرعت و به راحتی تمیز، محافظت و درخشان می کند. مراقبت و نگهداری مناسب به شما کمک می کند تا وسایل استیل ضد زنگ خود را تمیز کنید و از آسیب دائمی و خوردگی جلوگیری نمایید. فقط با کمی تلاش، می توانید لوازم خانگی خود را بیشتر براق و نو نگه دارید.


گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید