سبک ترین بدنه اتوبوس جهان

ورق استیل: آینده حمل و نقل

مقاطع توخالی ورق استیل با استحکام بالا نه تنها ساختارهای سبک تری را ارائه می دهند، بلکه مقاومت در برابر خوردگی بهتر و هزینه های چرخه عمر کمتری را نیز ارائه می دهند.

شرکت آران شهاب
شرکت آران شهاب

مقدمه:

در حال حاضر در جهان مسافران زیادی وجود دارند که سالانه حدود 44 تریلیون کیلومتر سفر می کنند و تا سال 2050 پیش بینی می شود که این رقم سه برابر شود و به 122 تریلیون کیلومتر در سال برسد. همانطور که جهان در حال گذار به سمت سازگاری با محیط زیست است، ورق استیل نقش مهمی را بیش از هر زمان دیگری در ارائه حمل و نقل سبز و با انرژی کارآمد ایفا می کند. در این مقاله به روش های استفاده از ورق استیل در صنایع حمل و نقل پرداخته شده است.

سیستم حمل و نقل ریلی جدید در هند:

یکی از تولیدکنندگان ورق استیل در هند به نام جیندال استینلس قرار است بیش از 2000 تن ورق استیل عرضه کند که در ساخت بیش از 200 واگن ریلی برای اولین سیستم حمل و نقل سریع منطقه ای هند (RRTS) استفاده خواهد شد. این ورق استیل که به دلیل وزن سبک، مقرون به صرفه بودن، مقاومت در برابر ضربه بالا و پایداری ذاتی آن انتخاب شده است، برای ساخت اجزای متعددی از جمله قاب، سقف، کانتریل، میله کف، دیوارهای انتهایی، براکت ها و پوسته های دیواره جانبی استفاده می شود. قطارهای تمام شده قادر خواهند بود با سرعت بیش از 180 کیلومتر در ساعت حرکت کنند و زمان رفت و آمد بین شهرهای بزرگ را تا 40 درصد کاهش دهند.

کامیون هیدروژن سلولی جدید مرسدس بنز:

مرسدس بنز، سازنده مشهور خودرو در جهان، اعلام کرده است که به زودی تولید کامیون جدیدی با سلول های سوختی هیدروژنی را آغاز خواهد کرد. نمونه های اولیه این وسیله نقلیه ابتکاری که "GenH2" نامیده می شود، تولید شده است و در حال حاضر در مسیرهای آزمایشی ویژه و همچنین بزرگراه های عمومی آزمایش می شود. هدف نهایی، تولید کامیونی است که دارای برد قابل توجه 1000 کیلومتر و ظرفیت حمل بار 25 تن باشد. این برد و ظرفیت بار توسط یک جفت مخزن هیدروژن و یک سیستم پیل سوختی امکان پذیر خواهد بود. هر مخزن به طور کامل از ورق استیل ساخته شده است و می تواند 40 کیلوگرم هیدروژن سبز را برای مجموع 80 کیلوگرم ذخیره کند. این سیستم شامل دو لوله است که یکی از آنها در دیگری قرار دارد. این جفت لوله ها عایق خلاء هستند و برای حداکثر کارایی به یکدیگر متصل می شوند.

 

کویل استیل

 

اسکوتر الکترونیکی نانویی:

Bandit9، یک شرکت موتورسیکلت‌سازی مستقر در ویتنام، آنچه را «راه‌حل جدید تحرک شهری» در قالب یک اسکوتر الکترونیکی نانو می‌نامد، فاش کرده است. این خودروی منحصربه‌فرد که به عنوان ترکیبی شگفت‌انگیز از سازگاری با محیط‌زیست با عملکرد عالی و ظاهری خیره‌کننده توصیف می‌شود، از فولاد رنگ‌آمیزی درجه تخصصی L904 ساخته شده است که تا سطح آینه ای پرداخت شده است.
مدل استاندارد حداکثر سرعت 45 کیلومتر در ساعت دارد و در حال حاضر برای پیش خرید با هزینه حدود 4060 پوند در دسترس است. یک گزینه با قدرت بالاتر، Nano+ می تواند به حداکثر سرعت 75 کیلومتر در ساعت برسد و قیمت آن 4500 پوند است. هر دو خودرو با باتری های قابل جابجایی تغذیه می شوند و حداکثر برد مسافتی نزدیک به 100 کیلومتر دارند.
ورق استیل در حال حاضر کاربردهای بی‌شماری در بخش حمل‌ونقل دارد و این داستان‌های اخیر ثابت می‌کند که این ماده همه‌کاره در آینده تقاضای بیشتری خواهد داشت. 

سبک ترین بدنه اتوبوس جهان:

حدود 5 میلیون اتوبوس و در جهان وجود دارد که سالانه بیش از 100 میلیارد کیلومتر را طی می کنند. اگر یکی از این خودروها 500 کیلوگرم سبکتر شود، به معنای کاهش 3990 کیلوگرمی انتشار دی اکسید کربن در هر اتوبوس است. با این کار مصرف انرژی و هزینه سوخت کاهش می یابد، ظرفیت مسافر افزایش می یابد و ردپای زیست محیطی اتوبوس کمتر می شود. هدف ما این است که همه اتوبوس های دنیا را با استفاده از ورق استیل در بدنه و ساختار شاسی آنها سبک تر کنیم که در دراز مدت تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد. با انتخاب گرید مناسب ورق استیل و بهینه سازی سازه ها و ابعاد، مشتریان می توانند وزن بدنه اتوبوس خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
محصولات جدید که با استحکام بالا تولید می شوند، ساخت بدنه اتوبوس های سبک تر را با قدرت تسلیم عالی، کشیدگی و خواص جذب انرژی امکان پذیر می سازند. مقاطع توخالی ورق استیل با استحکام بالا نه تنها ساختارهای سبک تری را ارائه می دهند، بلکه مقاومت در برابر خوردگی بهتر و هزینه های چرخه عمر کمتری را نیز ارائه می دهند. محصولات سفارشی، ضایعات مواد را کاهش می دهند و سطح هزینه را ثابت نگه می دارند. در مقایسه با اتوبوس‌های فولاد کربنی سنتی، هزینه‌های چرخه عمر پایین باقی می‌ماند. مزایای اضافی ناشی از کاهش انتشار CO2، هزینه سوخت و بهبود ظرفیت مسافر است. مقاطع، اجزا و ورق های توخالی مربع و مستطیل شکل فریتیک راه حلی مقرون به صرفه هستند که مقاومت در برابر خوردگی ساختاری و استحکام نسبتاً بالایی دارند.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید