چرا از ورق استیل 321 در ساخت مخازن دارویی استفاده می شود؟

دلایل استفاده از ورق استیل 321 در ساخت مخازن دارویی

به مخازنی که در کارخانه های تولید دارو، برای نگهداری و ساخت مواد دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، مخازن دارویی گفته می شود. ساخت این مخازن و متریال و موادی که در پروسه ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت آران شهاب
شرکت آران شهاب

مقدمه

ورق استیل 321، یکی از گریدهای ورق استیل است که به دلیل خواص بارزی که دارد، در صنایع مختلف به فراوانی از آن استفاده می شود. انعطاف پذیری و استقامت بالایی که در برابر ساییده شدن در این گرید وجود دارد، از جمله خواص بارز و ویژه ذکر شده در این محصول است. مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت به حرارت نیز از دیگر ویژگی های خاص و منحصر به فرد ورق استیل 321 هستند. همان طور که ذکر کردیم، صنایع مختلف در بخش تولیدی خود از این گرید استیل استفاده می‌کنند. آن چه ما در این نوشتار برآنیم، بررسی دلایل استفاده از ورق استیل با گرید 321 در ساخت مخازن دارویی است. پس در ادامه با ما باشید تا بیشتر با خواصی که این ورق‌ها دارند و استفاده‌ای که در این صنعت به خصوص از آن‌ها می‌شود، آشنا شوید.

 

مخازن دارویی چه مخازنی هستند؟

به مخازنی که در کارخانه های تولید دارو، برای نگهداری و ساخت مواد دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، مخازن دارویی گفته می شود. ساخت این مخازن و متریال و موادی که در پروسه ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که مواد پر اهمیتی همچون داروها قرار است در آن ها نگهداری و ساخته شوند.از همین رو، تمهیدات فراوانی برای ساخت مخازن دارویی در نظر گرفته می شود. 
طبق الزامات بهداشتی، در ساخت این مخازن باید فقط از ورق استیل ضد سایش، یا همان ورق استیل 321 استفاده شود. مواد دارویی از آن جا که شیمیایی هستند و ممکن است در مجاورت با سطوحی که در اطراف آن ها قرار می گیرند، واکنش هایی نشان دهند، پس باید موادی در ساخت مخازن نگهداری داروها استفاده شود که خاصیت خوردگی نداشته و مقاومت بالایی از خود نشان دهند؛ تنها متریالی که می تواند این خواص بارز را داشته باشد، ورق استیل 321 است.

 

ورق استیل

 

چرا از ورق استیل 321 در ساخت مخازن دارویی استفاده می شود؟

پیش تر از خواصی که این ورق های استیل دارند نام بردیم؛ خواصی که باعث شده از میان انواع مختلفی از گریدهای ورق استیل، فقط گرید 321 برای ساخت مخازنی که برای نگهداری و تهیه داروها استفاده می گردد، در نظر گرفته بشود. خواص فیزیکی و مکانیکی مختلفی برای این ورق ها می توان در نظر گرفت که در ادامه به مهم ترین انواع آن ها اشاره خواهیم کرد.
پایداری به شدت بالا و مقاومتی که انواع این ورق ها در برابر واکنش های شیمیایی و اکسیداسیون ها از خود نشان می دهند، مهم ترین ویژگی بارز آن ها است. برای ساخت انواع دارو، لازم است گاهی دماهای به شدت بالایی به مخازن اعمال شود، روشن است که جنس متریال سازنده این مخازن باید به گونه ای باشد تا مقاومت در برابر آن دماها را بتواند از خود نشان دهد و به همین دلیل است که ورق استیل 321 بهترین انتخاب خواهد بود.
قرار گرفتن در معرض برخی داروها، ممکن است برای فلزاتی که در مجاورت آن ها قرار می گیرند، خوردگی به وجود بیاورد. مقاوتی که ورق استیل مذکور در برابر خوردگی از خود نشان می دهد نیز از جمله ویژگی هایی است که می تواند به شدت مورد توجه قرار بگیرد. 

ویژگی‌های ورق استیل 321

مقاومت نسبت به فشارهای بالا نیز از دیگر خواص بارز این گرید است. در پروسه ساخت مخازن دارو، مواد تشکیل دهنده باید تحت فشارهای خیلی بالایی قرار بگیرند و بدین ترتیب مخازن حاوی آن ها باید تحمل این فشارها را نیز داشته باشد. از طرفی مورد دیگری که باید حتماً در نظر گرفته شود، شست و شوی این مخازن بعد از هر بار مصرف است. برای شست و شو نیز از مواد و روش های ویژه ای استفاده می شود که در این زمینه نیز جنس متریال سازنده مخازن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. مقاومت و عدم خوردگی در ورق استیل 321 نشان داده است که بهترین گزینه از نظر مقاومت در برابر شست و شو نیز محسوب می‌شود.

 

کاربرد استیل

 

قیمت ورق استیل 321؛ هزینه بیشتر، دوام بالاتر!

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مخازن دارو که از ورق استیل ضد فرسایش ساخته می شوند، مزایای فراوانی از جمله، مقاومت در برابر خوردگی و عدم ایجاد واکنش، مقاومت در برابر دماهای بالا و همچنین رطوبت و انواع اکسیداسیون ها را دارند. اما ساخت مخازن با این نوع از ورق های استیل زنگ نزن، هزینه های بالایی را در بر خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت ورق استیل 321، به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان  فروش در ارتباط باشید تا همواره از قیمت به روز شده، مطلع گردید.
شاید برای خرید این نوع از ورق استیل هزینه های بیشتری را متحمل شوید، اما طول عمر و دوام بالایی که این نوع از استیل ها دارند و خواص بی نظیری که در بالا به آن ها اشاره کردیم، ارزش این هزینه بیشتر را خواهد داشت. 

 

جمع بندی و نتیجه گیری

آن چه در این جا بدان پرداختیم معرفی ورق استیل 321 و خواص بی شمار آن بود. همان طور که در این نوشتار ذکر کردیم، یکی از مهم ترین استفاده هایی که از این ورق استیل می شود، در صنعت ساخت مخازن دارویی است. با توجه به خواص ذکر شده، کاملاً روشن است که چرا این گرید از ورق استیل را برای ساخت این مخازن در نظر می گیرند. همان طور که در بالا خاطر نشان کردیم و با توجه به نوسانات قیمت ارز و... برای اطلاع از قیمت های به روز شده این محصولات، باید قبل از خرید با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید